Timp de doua zile, experti ai Comisiei Europene prezinta autoritatilor locale din Bucuresti solutii pentru fluidizarea traficului tot mai aglomerat din Capitala. Potrivit RFI in limba romana, ei prezinta variantele aplicate in celelalte tari din blocul comunitar, care s-au confruntat cu aceeasi problema dupa aderare.
Pe de alta parte, un studiu al ministerului Transporturilor sustine ca numarul mediu al masinilor aflate in trafic in Bucuresti a scazut in ultimi sase ani. Potrivit site-ului Mediafax , analiza prezinta media zilnica a vehiculelor aflate în circulatie în mai multe luni din anii 2000-2005 şi 2007.
Astfel, numarul masinilor din trafic era de 85.070 în mai 2000, de 89.680 in iunie 2001, 83.610 în aprilie 2002 , 88.390 in mai 2005. In lunile august si septembrie, traficul a evoluat de la 79.040 de masini în august 2000 la 86.010 în septembrie 2001, 78.100 de unităti în august 2003, 88.270 în septembrie 2006 si 86.356 de masini în august 2007.
Studiul contrazice, insa, datele oficiale potrivit carora numarul inmatricularilor a crescut semnificativ. In plus realitatea de zi cu zi arata ca traficul a devenit din ce în ce mai aglomerat.
Datele l-au contrariat si pe ministrul Lucrarilor Publice, Laszlo Borbely care spune ca studiul este o gluma.
"Este o gluma acest studiu de caz. Este imposibil sa avem in anul 2004 mai multe masini decat în 2007. Va rog sa analizaţi mai bine datele. Dacă mergem cu un astfel de studiu de caz în care se spune ca în 2007 a fost un trafic mai mic decat în 2004, nu ajungem nicăieri", a declarat Borbely.
El a mai spus ca o solutie pentru evitarea blocajelor ar fi o retea rapida de transport in comun, pentru ca oamenii sa-si lase masinile acasa. Timp de doua zile, experti ai Comisiei Europene prezinta autoritatilor locale din Bucuresti solutii pentru fluidizarea traficului tot mai aglome