In ultimii ani, piaţa cardurilor de credit din România a cunoscut creşteri spectaculoase, acestea devenind din ce în ce mai populare cu fiecare an.
Un segment aflat în plină dezvoltare îl reprezintă cardurile co-branded.
Acestea sunt oferite atât de bănci, cât şi de către Instituţii Financiare Nebancare în colaborare cu anumiţi parteneri (benzinării, companii aeriene, lanţuri de magazine etc.) şi conferă posesorilor anumite avantaje la achiziţionarea produselor/serviciilor acestor companii.
Cardurile co-branded îmbină cu succes caracteristicile cardurilor de credit clasice cu ofertele promoţionale, scopul fiind fidelizarea clienţilor.
Deşi există o multitudine de astfel de carduri pe piaţă, fiecare dintre ele se adresează numai unei categorii de clienţi. Astfel, există un tip de card pentru aproape fiecare tip de achiziţie de la cumpărături alimentare la plata facturilor, alimentarea cu carburanţi, achiziţionarea de mobilă, cosmetice, echipamente IT, muzică, plata biletelor de avion etc.
Majoritatea cardurilor co-branded pot fi folosite şi ca linii de credit care permit retragerea de numerar de la ATM-uri având utilizare internaţională online sau offline, şi oferă posesorilor posibilitatea rambursării în rate, precum şi perioade de graţie pentru cumpărăturile achitate prin intermediul lor.
Beneficiile specifice variază în funcţie de emitenţi şi cuprind oferte promoţionale, programe de loializare, reduceri pentru anumite produse sau servicii, mergând până la asigurări de viaţă oferite gratuit sau garanţii tehnice pentru produsele achiziţionate.
Alegerea cardului se va face preponderent subiectiv, în funcţie de stilul de viaţă al utilizatorului, însă cardurile co-branded nu se exclud reciproc, aşa cum este cazul cardurilor de credit clasice.
Concret, dacă fac cumpărăturile la un supermarket voi alege un card care îmi conferă b