Am câştigat rapid un public cititor select şi fidel: directori de marketing şi de vânzări din companii, studenţi ai facultăţilor cu profil economic, doctoranzi, oameni de afaceri. Nu ştiam, în ‘93, că fac pionierat. Ştiam doar că, indiferent unde mă aflam, într-un magazin, într-o librărie sau într-o policlinică, trebuia să „scanez“ orice avea legătură cu comportamentul de consum al românilor. 1993 Statisticile fie lipseau, fie erau
Am câştigat rapid un public cititor select şi fidel: directori de marketing şi de vânzări din companii, studenţi ai facultăţilor cu profil economic, doctoranzi, oameni de afaceri.
Nu ştiam, în ‘93, că fac pionierat. Ştiam doar că, indiferent unde mă aflam, într-un magazin, într-o librărie sau într-o policlinică, trebuia să „scanez“ orice avea legătură cu comportamentul de consum al românilor.
1993Statisticile fie lipseau, fie erau deformate. Sintagma „Estimare Capital“ a fost menţionată ani la rând drept unică sursă a informaţiilor despre evoluţia diferitelor pieţe
Notam, discret, tot ce observam. Dacă atrăgeam atenţia vreunui bodyguard, eram somată să părăsesc zona. Mă întorceam în redacţie şi începeam să scriu, cu ochii în lacrimi. Nu de necaz, ci de la de la fumul de ţigară al colegilor care mă flancau pe lateral, Mircea Caster şi Petre Barbu. Un poet şi un prozator pe care muza jurnalismului economic binevoia să-i viziteze numai după ce umpleau cu chiştoace, în timp record, o scrumieră pe care, de fiecare dată, o aşezau strategic pe biroul din mijloc. Al meu, fireşte.
Ulterior am aflat că ceea ce făceam era un fel de „marketing research“ – la modul empiric, este adevărat, şi într-o manieră jurnalistică. Dar cum firmele de profil aveau să apară m