E suficient să facem câţiva paşi mai mari şi ne putem vedea ajunşi în 2008. Dar de ce ne-am grăbi? Mai curând ne-am putea dori să mai lungim aceste ultime zile ale anului 2007, atât cât le-ar trebui legiuitorilor noştri să scoată la liman numeroasele acte normative care ne sunt necesare pentru a începe anul 2008 în bune condiţii. Ne gândim la ordonanţele - de urgenţă sau nu, la bugetele care trebuie aprobate şi la alte multe modificări de acte normative care aşteaptă
E suficient să facem câţiva paşi mai mari şi ne putem vedea ajunşi în 2008. Dar de ce ne-am grăbi? Mai curând ne-am putea dori să mai lungim aceste ultime zile ale anului 2007, atât cât le-ar trebui legiuitorilor noştri să scoată la liman numeroasele acte normative care ne sunt necesare pentru a începe anul 2008 în bune condiţii. Ne gândim la ordonanţele - de urgenţă sau nu, la bugetele care trebuie aprobate şi la alte multe modificări de acte normative care aşteaptă răbdătoare verdictul parlamentarilor.
Fără a face o listă a tuturor acestor proiecte (astfel de liste există deja pe site-urile celor două camere ale Parlamentului), putem anticipa un început de an dificil prin prisma modificărilor de tot felul care vor pune la încercare răbdarea şi priceperea contribuabililor.
Se spune că „no news, good news“, adică, dacă nu se aude nimic în legătură cu proiectele de bugete, înseamnă că ele vor trece în forma propusă. Deşi s-a susţinut ideea unei reduceri semnificative a obligaţiilor salariale pentru anul 2008, realitatea arată altfel.
În primul rând, reducerile sunt graduale, cele care vor intra în vigoare la începutul anului fiind de mică amploare şi anume:
- contribuţia individuală de şomaj, de la 1% la 0,5%;
- contribuţia angajatorului la fondul de şomaj de la 2% la 1%;