Vânzările pe segmentul Premium au crescut în ultimul an cu peste 7%, în timp ce ţigările inferioare au pierdut 6 procente Românii au dat Viceroy şi L&M pe Kent sau Marlboro. Acesta
Vânzările pe segmentul Premium au crescut în ultimul an cu peste 7%, în timp ce ţigările inferioare au pierdut 6 procente
Românii au dat Viceroy şi L&M pe Kent sau Marlboro. Acesta este noul tablou al preferinţelor românilor în materie de ţigări, în care mărcile scumpe urcă vertiginos în topul vânzărilor, iar cele din segmentul middle coboară la fel de semnificativ. Trendul pieţei este urmat îndeaproape şi de producători, care vor să valorifice tendinţa crescătoare a segmentului, lansând noi produse Premium.
Lansarea în România a producţiei de Benson&Hedges, dar şi scoaterea pe piaţă a unor noi produse Marlboro sau Vogue reprezintă doar trei dintre reacţiile recente ale producătorilor autohtoni la dinamica pieţei. Aceasta a înregistrat mutări semnificative în perioada octombrie 2006-octombrie 2007, observându-se o creştere pronunţată a cotei de piaţă a ţigărilor scumpe.
Potrivit datelor furnizate din piaţă, segmentul Premium (n.r.- din care fac parte ţigări precum Marlboro, Kent, Camel sau Parliament) a înregistrat în perioada menţionată o creştere cu 7,7%, de la 32,8% la 40,5%, în timp ce segmentul Middle (n.r. - Pall Mall, L&M sau Winston) a scăzut cu 6,2%, de la 41,2% la 35%. Singurul segment al pieţei care a rămas relativ constant în perioada octombrie 2006-octombrie 2007 este cel al ţigărilor ieftine (n.r.- Snagov, Carpaţi etc.).
Kent rămâne cea mai vândută ţigară
Producătorii de ţigări din România au explicaţii diferite în ceea ce priveşte evoluţia din ultimul an al pieţei. Astfel, Adrian Popa, Corporate Affairs în cadrul British American Tobacco(BAT), consideră că "a crescut atractivitatea pentru mărcile din segmentul Premium, întrucât client