Televiziunile au avut, în primele 10 luni ale acestui an, cele mai mari încasări de pe urma publicităţii - 3, 7 miliarde de euro. Categoria cea mai bine promovată a fost cea a bunurilor de larg consum. Primele zece companii din topul investitorilor în publicitate, care sunt producătoare FMCG ( fast moving consumer goods - bunuri de larg consum), au cheltuit pentru promovare 1, 4 miliarde euro. Cheltuielile companiilor româneşti pe publicitate, în perioada ianuarie - octombrie 2007, au totalizat peste patru miliarde de euro.
Din această sumă, presei scrise îi revin 255 de milioane de euro, radioul a înregistrat o evoluţie de 38% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu o sumă totală de 72, 5 milioane de euro, iar televiziunea şi-a adjudecat „grosul“ rămas. Supremaţia în topul cheltuielilor la publicitate o deţine Procter&Gamble, care a „împrăştiat“ pe toate canalele media aproape 335 milioane de euro, rate-card. Următorii doi jucători pe piaţă sunt L’Oreal - 201 milioane de euro şi Unilever - 200 de milioane de euro, rate-card. Toate cele trei sunt companii producătoare de bunuri de larg consum. (B.T.)
Televiziunile au avut, în primele 10 luni ale acestui an, cele mai mari încasări de pe urma publicităţii - 3, 7 miliarde de euro. Categoria cea mai bine promovată a fost cea a bunurilor de larg consum. Primele zece companii din topul investitorilor în publicitate, care sunt producătoare FMCG ( fast moving consumer goods - bunuri de larg consum), au cheltuit pentru promovare 1, 4 miliarde euro. Cheltuielile companiilor româneşti pe publicitate, în perioada ianuarie - octombrie 2007, au totalizat peste patru miliarde de euro.
Din această sumă, presei scrise îi revin 255 de milioane de euro, radioul a înregistrat o evoluţie de 38% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu o sumă totală de 72, 5 milioane de euro, iar televiziunea şi-a adjudecat „g