Marile grupuri de radio s-au duelat în acest an în investiţii pentru o cotă de piaţă mai mare. Un an agitat pentru piaţa radio, 2007 marchează concentrarea frecvenţelor în mâinile marilor jucători, atât prin politicile de achiziţie, cât şi prin extinderea cu posturi de nişă. Lagardère şi SBS Broadcasting, trusturile cu cele mai mari cote din piaţa radio din România, şi-au consolidat în acest an poziţiile prin cumpărarea unor reţele strategice. Deşi repre
Marile grupuri de radio s-au duelat în acest an în investiţii pentru o cotă de piaţă mai mare. Un an agitat pentru piaţa radio, 2007 marchează concentrarea frecvenţelor în mâinile marilor jucători, atât prin politicile de achiziţie, cât şi prin extinderea cu posturi de nişă.
Lagardère şi SBS Broadcasting, trusturile cu cele mai mari cote din piaţa radio din România, şi-au consolidat în acest an poziţiile prin cumpărarea unor reţele strategice. Deşi reprezentanţii grupului francez Lagardère au demarat primii discuţiile pentru preluarea reţelei naţionale Mix FM, controlată de Aristotel Căncescu, în final, licenţele au ajuns în portofoliul SBS. Din cele 25 de licenţe tranzacţionate pentru circa şase milioane de euro, doar 18 aparţin legal SBS, restul fiind deţinute de Canet Radio ce operează postul One FM, unde SBS deţine 20%. Frecvenţele sunt folosite în prezent de Kiss FM, dar şi de noul post de radio al trustului, One FM. Lagardère a ripostat prin achiziţionarea reţelelor Radio AS (regională) şi Radio Deea (naţională). Cu 68.200 de ascultători numai în Capitală, Radio Deea a fost cumpărat de trustul francez pentru aproape cinci milioane de euro, prin intermediul societăţii Radio XXI. O mare parte din cele 21 de frecvenţe preluate au fost utilizate pentru lansarea Radio 21 în localităţi unde nu era prezent, precum Iaşi, pe restul urmând să emită un nou post.
@N_P