De la 1 ianuarie 2008, companiile aeriene sunt obligate să afişeze explicit toate taxele care formează preţul final al zborului. Decizia, adoptată zilele trecute de forul european de la Bruxelles, loveşte în tacticile de promovare ale operatorilor, dar obligă la informarea corectă a pasagerilor asupra costurilor biletului de avion. Companiile aeriene au reacţionat diferit. Londra - de la 79 de euro, Paris - de la 99 de euro... cam aşa sună promoţiile operatorilor aerieni pen
De la 1 ianuarie 2008, companiile aeriene sunt obligate să afişeze explicit toate taxele care formează preţul final al zborului. Decizia, adoptată zilele trecute de forul european de la Bruxelles, loveşte în tacticile de promovare ale operatorilor, dar obligă la informarea corectă a pasagerilor asupra costurilor biletului de avion. Companiile aeriene au reacţionat diferit.
Londra - de la 79 de euro, Paris - de la 99 de euro... cam aşa sună promoţiile operatorilor aerieni pentru zborurile în Europa. Într-un colţişor al pliantelor de promovare, un mic asterisc ne avertizează că preţul nu include şi taxele de aeroport, respectiv taxele de servicii. La o simplă simulare a achiziţionării unui bilet pe site-urile companiilor, ceea ce părea atât de ieftin costă cel puţin dublu. Să luăm un exemplu aleatoriu. Pe site-ul unui operator regional, o super-ofertă pentru Viena, de la 69 de euro. Odată selecţionat zborul, consumatorul află că, până la urmă, trebuie să plătească 167,79 de euro pe un bilet dus-întors şi că acesta este cel mai mic preţ pe care-l poate obţine. Celor 69 de euro promovaţi li s-au adăugat 88,79 de euro, reprezentând taxe şi comisioane, precum şi 10 euro taxa de emitere a biletului.
Comisia Europeană consideră că practica afişării unui preţ fără taxe este momeala companiilor aeriene pentru a „prinde“ călăto