Comisia Europeană ar putea impune standarde mai severe privind poluarea în cazul producătorilor de maşini de mici dimensiuni decât pentru constructorii de vehicule mari, puternice. CE le solicită acestora să reducă într-o mai mare măsură emisiile de dioxid de carbon, astfel încât blocul comunitar să-şi poată îndeplini până în 2012 obiectivele legate de protecţia mediului.
În cazul implementării, acest plan ar aduce beneficii producătorilor auto germani precum BMW, Mercedes şi Porsche, recunoscuţi pentru modelele auto foarte puternice. Pe 19 decembrie, Executivul european va adopta un set de reglementări privind impunerea unei limite medii de emisii de carbon, de 120 grame la 1 kilometru până în 2012.
Liderii principalelor state occidentale din care provin marii constructori auto (Germania, Franţa şi Italia) au transmis câte o scrisoare Comisiei Europene, prin care solicită îngăduinţă la stabilirea marjelor de emisii de dioxid de carbon pentru producătorii auto din ţările lor.
Potrivit datelor publicate luna trecută de o organizaţie de mediu, nivelul mediu al emisiilor de dioxid de carbon produse de automobilele germane a crescut cu 0,6 la sută, în 2006, în timp ce producătorii francezi şi italieni au redus gradul de poluare cu 1,6 la sută. (A.E.M.)
Comisia Europeană ar putea impune standarde mai severe privind poluarea în cazul producătorilor de maşini de mici dimensiuni decât pentru constructorii de vehicule mari, puternice. CE le solicită acestora să reducă într-o mai mare măsură emisiile de dioxid de carbon, astfel încât blocul comunitar să-şi poată îndeplini până în 2012 obiectivele legate de protecţia mediului.
În cazul implementării, acest plan ar aduce beneficii producătorilor auto germani precum BMW, Mercedes şi Porsche, recunoscuţi pentru modelele auto foarte puternice. Pe 19 decembrie, Executivul european va adopta un set de re