Antreprenorii din industria online autohtonă se înmulţesc în aşteptarea profiturilor şi a investitorilor strategici. Cu câteva zeci de mii de euro, o idee împrumutată, pasiune şi ceva cunoştinţe ai şanse să devii milionar în euro în doi-trei ani, dacă lansezi o afacere pe internet. Formula nu este însă valabilă pentru toată lumea. Împreună cu agenţia de publicitate Speed Promotion, Valentin Văcăruş şi Marius Străinu au lansat în 2006 www.tarabacucărţi, o l
Antreprenorii din industria online autohtonă se înmulţesc în aşteptarea profiturilor şi a investitorilor strategici. Cu câteva zeci de mii de euro, o idee împrumutată, pasiune şi ceva cunoştinţe ai şanse să devii milionar în euro în doi-trei ani, dacă lansezi o afacere pe internet. Formula nu este însă valabilă pentru toată lumea.
Împreună cu agenţia de publicitate Speed Promotion, Valentin Văcăruş şi Marius Străinu au lansat în 2006 www.tarabacucărţi, o librărie virtuală la care au acces cititori din 527 de localităţi din toată ţara. Sistemul e relativ simplu: consumatorii pot parcurge oferta de circa 2.000 de cărţi, grupate după domenii, autor, an etc., pot comanda, iar în 24 de ore produsul este livrat la domiciliu. Pentru lansarea site-ului a fost nevoie de un buget nu foarte mare, circa 10.000-12.000 de euro, bani investiţi în software, hardware, amenajarea sediului şi asigurarea stocului de cărţi. În plus, afacerea nu presupune alte servicii ulterioare. În realitate, lucrurile nu sunt atât de simple. Văcăruş şi Străinu spun că românii sunt destul de reticenţi faţă de plata online şi aleg în proporţie de 90% să achite la livrare, editurile cer să fie plătite înainte de vânzarea cărţilor, numai pentru promovarea site-ului sunt necesari circa 1.200 de euro pe lună.
Tot în domeniul IT&C a ales şi Dragoş Novac să lanseze o afacere, fii