Afacerile agenţiilor de turism au crescut, în 2007, ca efect al majorării puternice a vânzărilor de excursii externe şi de bilete de avion. Tour-operatorii autohtoni au realizat, în 2007, o cifră de afaceri cumulată de peste 700 de milioane de euro, reprezentând o creştere de până la 15% faţă de anul anterior, potrivit estimărilor Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Litoralul, Paştele şi sărbătorile de iarnă aduc cei mai mulţi bani în buzunarele
Afacerile agenţiilor de turism au crescut, în 2007, ca efect al majorării puternice a vânzărilor de excursii externe şi de bilete de avion. Tour-operatorii autohtoni au realizat, în 2007, o cifră de afaceri cumulată de peste 700 de milioane de euro, reprezentând o creştere de până la 15% faţă de anul anterior, potrivit estimărilor Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).
Litoralul, Paştele şi sărbătorile de iarnă aduc cei mai mulţi bani în buzunarele tour-operatorilor. În structura încasărilor, cea mai mare pondere o au vânzările de vacanţe externe şi cele de bilete de avion, în vreme ce pachetele de servicii pentru destinaţiile interne continuă să aibă o contribuţie modestă.
Primii zece mari tour-operatori au realizat împreună vânzări de 300 de milioane de euro. De exemplu, Happy Tour estimează, pentru acest an, o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro, în timp ce Paralela 45 mizează pe venituri de 35 de milioane de euro. „Unele agenţii şi-au crescut afacerile cu 15% anul acesta. Numai din ticketing, agenţiile de turism membre ale ANAT (750 de firme, n.red.) au rulat 300 de milioane de euro“, declară pentru Capital Traian Bădulescu, consilier de presă al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism. Potrivit acestuia, segmentul de ticketing a crescut în 2007 cu 10% comparativ cu anul precedent.
Pe de alt