Promovarea Sibiului drept Capitală Culturală a Europei a costat 1,35 milioane de euro şi "a atins" 55 milioane de persoane de pe bătrânul continent. Programul Sibiu Capitală Culturală Promovarea Sibiului drept Capitală Culturală a Europei a costat 1,35 milioane de euro şi "a atins" 55 milioane de persoane de pe bătrânul continent.
Programul Sibiu Capitală Culturală Europeană 2007 a ajuns la bilanţ. Campania de comunicare creată de agenţia GAV Scholz&Friends a rulat în 20 de ţări şi pe importante canale tv pan-europene.
Promovarea Sibiului drept Capitală Culturală Europeană a început în urmă cu un an şi a cuprins trei spoturi tv, spoturi radio, printuri, postări pe internet şi acţiuni de PR. Bugetul campaniei s-a ridicat la aproximativ 1,35 milioane de euro.
În aceste costuri au intrat partea de creaţie, achiziţii de spaţii publicitare în media internaţionale şi cercetări ale impactului mesajelor transmise. Pe cele patru canale publice ale SRTV, campania a fost difuzată în regim de gratuitate.
Televiziunea, principalul canal de comunicare
Sondajul realizat de Centrul de Studii şi Cercetări în Domeniul Culturii şi CURS, în perioada iunie-iulie 2007, arată că 67% din persoanele chestionate au auzit de programul "Sibiu, Capitală Culturală Europeană". De asemenea, repondenţii au declarat că au aflat de acest subiect în special de la televizor (94%), radio (53%) şi din ziare (50%).
Era de aşteptat ca televiziunea să fie principalul canal de comunicare menţionat de români, având în vedere că pe lângă difuzarea spoturilor, programul a avut parte de o puternică mediatizare atât pe canalele de televiziune comerciale, cât şi cele publice. Au fost difuzate peste 2.000 de minute de relatări numai în buletinele de ştiri tv şi aproximativ 370 de minute de reportaje şi informaţii radio.
De asemenea, evenimentul a fost put