» Municipalitatea a inceput sa implementeze solutiile pentru reducerea aglomeratiei pe strazile principale.
» Specialistii au realizat un plan de transport cu simulari ale traficului pana in 2027.
» Vom avea mai multe sensuri unice, culori pentru transportul in comun si semafoare reglate in functie de trafic.
Din luna aprilie 2008, municipalitatea va incepe sa implementeze solutiile de imbunatatire a conditiilor de circulatie care au fost propuse de specialisti.
Acestia au realizat un plan de transport al Capitalei in cadrul caruia s-au simulat diverse situatii de trafic, inclusiv cum va evolua acesta pana in 2027. Principalele solutii oferite de specialisti au fost realizarea unor sensuri unice, benzi proprii pentru mijloacele RATB si reglarea semafoarelor in functie de trafic. O mica parte din aceste masuri au fost deja implementate.
Deja aplicate
Administratia Strazilor a introdus pana in prezent 70 de sensuri unice pe strazile principale ale orasului pentru fluidizarea traficului.
Pentru soferii care nu cunosc prea bine anumite zone au fost instalate 77 de panouri de orientare, sapte indicatoare turistice si patru console la intrarile si iesirile din Bucuresti.
Primaria mai are in plan montarea a cateva sute de tablite care ii vor ajuta pe soferi sa se orienteze mai bine si sa nu mai aglomereze centrul.
In cinci zone importante din oras se afla in lucru proiecte complexe, ce includ o semaforizare mai buna, sensuri si culoare unice etc. Acestea vor fi introduse in zonele: Lujerului, Razoare, Piata Victoriei, Piata Sudului si la intersectia dintre Mihai Bravu si Iancului.
La Razoare va fi realizat, in perioada urmatoare, un sens giratoriu mare, care va cuprinde strada Lt. Gaina, Drumul Taberei si Drumul Sarii si care va duce la fluidizarea circulatiei inspre si dinspre cartierul Dr