Festival de film romanesc la New York Ai spune ca e curata utopie sa te gandesti si cu atat mai mult sa realizezi un festival de film romanesc la New York. Intr-un oras care freamata neistovit zi si noapte, intr-un oras care "produce" zilnic evenimente culturale cat pentru un an la Bucuresti, intr-un oras de la care artistii asteapta afirmarea, e greu sa poti gasi bresa prin care sa te strecori cu ceva nou si atragator, "exportat" din Romania. Insa Corina Suteu, directoarea Institutului Cultural Roman din New York, a gasit rapid calea de acces in labirintul metropolei americane si, coordonand o mica echipa, dar care functioneaza ca "un foc de artificii fara pauza", a impus mai multe evenimente culturale romanesti, intre care Festivalul de Film de la TriBeCa nu este decat unul. Cum, in ce fel, cu cate eforturi si cu ce miza explica in interviul de mai jos chiar Corina Suteu. Asadar, intre 29 noiembrie-2 decembrie, am participat, gratie ICR Bucuresti, la a doua editie a Festivalului de Film Romanesc, Golden Age, dupa ce prima editie, Talking about a Revolution, a deschis seria in 2006, avandu-i pe afis pe Cristi Puiu, Corneliu Porumboiu, Catalin Mitulescu, Radu Muntean. Despre acea prima editie, regretatul Petre Rado scria: "Cred si eu, asemeni multora, ca filmul romanesc se gaseste, dupa multe decenii de meritat anonimat (cu rare exceptii), intr-o faza fertila, prevestitoare de rod bogat". Dar, in acelasi timp, criticul recomanda rabdare pentru ca noul cinema romanesc sa devina un fenomen consolidat, capabil sa impuna o noua scoala. "E nevoie de validare in timp, de o recidiva creatoare care justifica si consfinteste asteptarile." Iata insa ca, de la disparitia sa prematura, cinematograful romanesc a "recidivat", facand un salt ametitor - filmul lui Cristian Mungiu, 4, 3, 2, a obtinut in acest an la Cannes trofeul suprem, Palme d’Or. Si chiar cu aceasta proiectie a in