In Romania s-au extins deocamdata doar 5% dintre retaileri, dar in urmatorii 5 ani se vor deschide peste 100 de magazine noi, dezvaluie un studiu realizat de Cushman & Wakefield in asociere cu ICSC (International Council of Shopping Centres) si Real Estate Publishers printre 250 de retaileri din 23 de tari, inclusiv Romania. Potrivit studiului, Bucurestiul este pe locul 7 in preferinta lor pentru expansiune in urmatorii 5 ani, in urcare cu 2 locuri fata de anul trecut. Locatia pre
In Romania s-au extins deocamdata doar 5% dintre retaileri, dar in urmatorii 5 ani se vor deschide peste 100 de magazine noi, dezvaluie un studiu realizat de Cushman & Wakefield in asociere cu ICSC (International Council of Shopping Centres) si Real Estate Publishers printre 250 de retaileri din 23 de tari, inclusiv Romania.
Potrivit studiului, Bucurestiul este pe locul 7 in preferinta lor pentru expansiune in urmatorii 5 ani, in urcare cu 2 locuri fata de anul trecut. Locatia preferata a retailerilor este Rusia (12%), Cehia (10%), apoi Romania (8%). Alte tari preferate sunt Slovenia (7%) si Estonia (7%). Aproximativ 2.900 de magazine se vor deschide in urmatorii 5 ani in piete noi, cele mai multe dintre ele in Rusia (580), se mai arata in studiu.
Majoritatea retailerilor (39%) au declarat ca Europa de Est ofera cele mai bune oportunitati de afaceri in urmatorii 5 ani. Urmeaza Europa centrala (36%), Europa de Vest si de Nord (30%), in timp ce Europa de Sud se situeaza pe ultimul loc cu 12%. Spatiile inchiriate de majoritatea retailerilor sunt cuprinse intre 301 si 500 metri patrati (21% dintre ei), media spatiilor inchiriate fiind mai mare pentru Europa de Vest si de Nord (1162 mp) si mai mica pentru Europa de Sud (688 mp). Europa de est se situeaza la mijloc, dar mai aproape de tarile vestice si nordice @N