Compania de stat CFR Marfa, a carei strategie de privatizare va fi finalizata in circa trei luni, valoreaza intre unul si doua miliarde de euro, potrivit reprezentantilor de pe piata.
"Nivelul de un miliard de euro este un obiectiv realizabil", a spus Orban, in timp ce alti jucatori de pe piata, precum Grup Feroviar sau Servtrans, cred ca valoarea companiei este mult mai ridicata.
Potrivit unei declaratii anterioare a lui George Buruiana, directorul general al transportatorului privat de marfa Servtrans, valoarea CFR Marfa este de circa doua miliarde de euro. In acelasi timp, si Ion Garoseanu, vicepresedintele Grup Feroviar Roman, cel mai mare operator privat de marfa de pe piata, spune ca valoarea CFR Marfa este peste un miliard de euro.
"Valoarea CFR Marfa ar putea fi intre 1,5 si 2 miliarde de euro, dar depinde si de ce strategie de privatizare se va alege", a spus Garoseanu.
Recent, compania ungara din domeniul transportului feroviar de marfa, MAV Cargo, a fost privatizata, statul incasand aproape 400 de milioane de euro pe aceasta. Potrivit reprezentantilor de pe piata insa, CFR Marfa are o cifra de afaceri de peste doua ori mai mare fata de compania ungara. Totodata, in timp ce parcul MAV Cargo include peste 13.000 de vagoane si nicio locomotiva, CFR Marfa detine 51.000 de vagoane si aproape 1.000 de locomotive. CFR Marfa are un capital social de 205,16 milioane de lei, detinut integral de stat prin Ministerul Transporturilor, si a inregistrat anul trecut afaceri de 505 mil. euro, potrivit Ministerului Finantelor. Totodata, operatorul de stat a transportat anul trecut 5,2 milioane de tone de marfa, din care 1,5 milioane de tone in transport international.
Ministerul Transporturilor a angajat consortiul format din Deloitte Romania si casa de avocatura Bostina si Asociatii pentru servicii de consultanta la elaborarea