Dragos Iuga a absolvit Regie film la UATC (actualul UNATC), iar in 2001 a plecat ca bursier pentru un masterat in arte vizuale la University of California San Diego, unde a si predat timp de doi ani. Scurtmetrajele sale au castigat premii la importante festivaluri internationale (Valladolid, Cork, Karlovy Vary, München, Dresda, Houston).
Dintre regizorii lansati dupa 1989, esti singurul (cel putin din ce stiu eu) care, pe langă fictiune si documentar, realizeaza si film de animatie. Ce te-a determinat sa incerci atatea forme de exprimare cinematografica? Vei continua sa le practici pe toate?
Voi continua doar in masura in care proiectele mele viitoare imi vor permite acest lucru. Genurile cinematografice au intrat si ele intr-o era in care granitele sunt din ce in ce mai greu de reperat. in prezent, lucrez la un film de animatie, intitulat Homo Manipulatus, din trei motive. Primul ar fi faptul ca acest proiect mi-a fost respins de catre CNC in 2006, cu penibila nota 5.40, pentru ca apoi tot el sa primească in 2007, la concursul de proiecte din cadrul festivalului international Annecy, premiul Amiens Métropole Jules Verne. Al doilea motiv ar fi că premiul respectiv mi-a adus si finantarea necesara acestui proiect. Al treilea motiv este tema filmului.
In paralel, lucrez insa si la un film documentar. Marturisesc ca lucrez la acest film inca din anul 1997 si sper a-l finalizez curand, pentru a-l trimite in lume anul viitor. Este povestea unui prieten, Gabriel, care sufera de nanism hipofizar. si mie, dar si lui ne-au trebuit zece ani ca sa intelegem ca de fapt el creste inca si eu stau pe loc, incremenit intr-un exercitiu de admiratie.
Anul acesta ai facut parte din juriul festivalului international Anim’Est si ai avut de evaluat, printre altele, scurtmetrajele de animatie romanesti. Care sunt, in opinia ta, problemele acestui gen l