La periferia vietii politice se afla Romania reala, cu problemele ei. De acolo vine o veste uimitoare. Acea Romanie a devenit europeana fara stirea guvernului liberal de la Bucuresti.
E limpede ca lumina zilei ca taxa de prima inmatriculare este impotriva legislatiei europene si, prin asta, nelegala in sistemul nostru de drept. E limpede ca lumina zilei ca instituirea ei are legatura directa cu afacerile comerciale ale premierului.
Argumentul legat de poluare si de grija pentru innoirea parcului auto din Romania e fals ca o tinichea colorata cu oja ieftina. Cind ii vine la socoteala politicianului, Romania - tara care arata exact dupa chipul si asemanarea lui - se avinta spre standarde uimitoare. Dl Olteanu spune ca felul in care dl Taubman a obtinut postul de ambasador al SUA la Bucuresti este imoral si ilegal, dupa standardul romanesc. Cu alte cuvinte, standardul romanesc de onestitate in serviciul public este si juridic, si moral mai inalt decit cel american. Dl Olteanu vorbea de parca ar fi seful legislativului din Finlanda sau din Elvetia. Si nu dintr-o tara rupta de ticalosie, coruptie si imoralitate. O tara in care dl Olteanu face politica cu mare succes de multi ani. O tara in care dl Olteanu se simte ca pestele-n apa. La fel premierul, in chestiunea taxei de prima inmatriculare. Brusc, Romania gaseste ca e normal sa adopte standarde germane. Dar, sa vezi dracie, numai cind e vorba de importul de automobile. Nu si in alte, cu mult mai importante, privinte. Acolo ne pastram specificul. Dar la automobile devenim nemti. Facem pariu ca, daca premierul avea o afacere de import de stupi de albine, gasea ca e necesar sa importam stupi nou-nouti din Vest - pentru ca sint ecologici si e nevoie sa innoim parcul national de stupine - si ar fi urmat masura fiscala in consecinta?
Dar, pina la urma, nu e vorba despre ei.
E vorb