Străzile comerciale de la noi vor începe să semene tot mai mult cu cele din restul Europei.
În următorii cinci ani, în România se vor deschide peste 100 de magazine, retaileri ca Marks&Spencer, IKEA, Carrefour, Wal-Mart, Zara, H&M şi GAP fiind foarte interesaţi să aibă o prezenţă puternică la noi. Deşi atractiv ca destinaţie de expansiune pentru mărcile renumite în Vest, Bucureştiul nu reuşeşte totuşi să surclaseze capitale precum Sofia (Bulgaria), Bratislava (Slovacia) sau Ljubljana (Slovenia).
Acestea sunt principalele concluzii ale unei cercetări focusate pe viziunea retailerilor în privinţa extinderii internaţionale, studiu realizat în 23 de state de compania de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield.
Bucureştiul, mai atractiv decât anul trecut
Dintre cele 250 de companii intervievate, doar 5% sunt prezente în România, de unde şi interesul marilor lanţuri de magazine pentru inaugurări la noi.
Bucureştiul a urcat în acest an două locuri, până pe şapte, într-un clasament care cuprinde primele 20 de destinaţii preferate de firmele de retail pentru extinderea activităţii în următorii cinci ani.
Capitala României este surclasată de Moscova, care a rămas şi în acest an pe prima poziţie în preferinţele retailerilor, St. Petersburg (locul trei anul trecut), Praga (locul doi în 2006), Bratislava şi Sofia (cu două locuri mai sus).
„Oraşele din Europa Centrală şi de Est domină topul 20 al noilor oraşe-ţintă pentru planurile de extindere ale retailerilor în urmă- torii cinci ani. Singurul oraş vesteuropean care se regăseşte între primele zece destinaţii pentru retaileri este Amsterdam, care se plasează pe poziţia zece, alături de Kiev“, se arată în studiu.
Autorii studiului apreciază traseul Bucureştiului şi al Sofiei, considerate ca având cea mai importantă evoluţie