În clasa cu cea mai mare medie din judeţ la tezele unice, în timpul anului cei mai mulţi elevi s-au chinuit să promoveze.
Introducerea tezelor cu subiectunic începe să-şi arate efecteleasupra învăţământului românesc:în unele cazuri, notele de la tezăsunt mult mai mari decât cele obţinuteîn mod obişnuit la clasă.În lipsa unui examen la sfârşitulciclului gimnazial, elevii slab pregătiţiar putea ocupa astfel locuri la liceelebune, în locul colegilor care au învăţat.
La momentul introducerii tezelorcu subiect unic, ministrul CristianAdomniţei a motivat decizia prinnecesitatea eliminării stresului unuiexamen final.
„Campionii“ din Pietrari
Acum, mai mulţi directori de şcolidin Vâlcea sunt ameninţaţi că vor ficercetaţi penal pentru fraudarea tezelorunice, din cauza rezultatelor obţinuteîn urma primelor probe. În mai multeunităţi de învăţământ, reprezentanţiiInspectoratului Şcolar Judeţean Vâlceaau descoperit discrepanţe grave întrenotele obţinute de anumiţi elevi şi situaţia de la clasă. Inspectorul şcolar adjunct,prof. dr. Florin Smeureanu, aspus că singura explicaţie este căprofesorii supraveghetori i-au lăsat peelevi să copieze.
Cea mai gravă situaţie s-a întâlnit laŞcoala Generală cu clasele I-VIII Pietrari,unde a fost obţinută cea mai mare mediepe clasă din judeţ - 9,00, în condiţiile încare cei mai mulţi dintre elevii acesteiclase au note sub 5 la matematică.
„Dintre cei 40 de elevi de la Pietrari,15 au luat nota 9, 19 nota 8, un 6 şi un7, restul notelor fiind de 10. Am făcutun control şi am constatat cu stupoarecă elevii de aici abia reuşesc săpromoveze clasa. Ar trebui să le fieruşine celor care au permis să seîntâmple acest lucru, deoarece sute decopii care au obţinut note pe merit vorfi dezavantajaţi din această cauză“, adeclarat inspectorul Smeureanu.
Conducerea ISJ Vâlcea a