DISCRIMINARE. Masinile rulate din import se inmatriculeaza la pretul unei Dacii cu cinci ani vechime Superoferta. Soferii nemultumiti au sanse de castig daca dau statul in judecata
Arpad Dobre
Oricare avocat poate contesta taxa de prima inmatriculare, iar in caz de reusita, proprietarii auto pot cere si dobanzi de la stat. Reamintim ca un aradean a castigat un proces cu statul, dupa ce a dat in judecata autoritatile fiscale, cerand restituirea taxei de prima inmatriculare. Avocatul sau, Cosmin Costas, a declarat pentru Avocatnet ca, in cazul in care va obtine decizii favorabile de la toate instantele, va cere pentru clientul sau atat restituirea taxei, cat si dobanda pentru suma respectiva. Costas a avertizat ca, daca in termen de sase luni, statul nu va restitui sumele cerute, Fiscul ar putea fi executat silit, ca orice rau-platnic.
Unde va puteti adresa
In ajutorul celor care considera ca au platit pe nedrept aceasta taxa a sarit si Organizatia pentru Apararea Drepturilor Omului din Romania, care va da, la randu-i, statul in judecata pentru aceasta taxa. Si Automobil Clubul Roman (ACR) a anuntat ca va acorda consultanta juridica gratuita si sprijin celor care vor sa conteste in instanta taxa. Proprietarii auto sunt invitati sa ceara personal ACR sa inceapa demersurile colective in justitie, pentru o actiune comuna de restituire a taxelor achitate.
Protectia mediului, de ochii lumii
Autoritatile nu obosesc sa repete ca taxa de prima inmatriculare a ferit Romania de valul de masini poluante din Vest. Drept urmare, autoturismele rulate de import, vechi de 4-6 ani, cu motor Euro 2 de 1,4 litri, se pot cumpara cu circa 3.000 de euro si se taxeaza la prima inmatriculare cu circa 2.600 de euro. Spre comparatie, o Dacia Nova, non-Euro, v