Un avans de 10-15% sustinut de explozia din real-estate, continuarea segmentarii si a intrarii de noi jucatori, dar si cresterea presiunii exercitate de cursul de schimb, asa s-ar rezuma in cateva cuvinte principalele caracteristici ale pietei locale de m
Importurile vor mentine si ele ascensiunea din 2007 si vor continua sa acapareze tot mai mult dintr-o piata, care, potrivit estimarilor ZF, va trece de 1 mld. euro in acest an. La nivelul anului 2006, importurile reprezentau 30% din vanzari, in usoara crestere comparativ cu 2005.
De cealalta parte, exporturile vor continua sa dea dureri de cap producatorilor, care vor fi obligati sa gaseasca alternative pentru a se mentine pe linia de plutire. Reducerea productiei, care are drept cost social reducerea numarului de angajati, vanzarea activelor sau investitiile majore in upgradare si design sunt principalele masuri pe care jucatorii romani le-ar putea incerca in 2008.
De asemenea, relocarea marilor fabrici din centrul oraselor, sub presiunea dezvoltatorilor imobiliari sau a retelelor de hipermarketuri, este un trend care va continua sa se accentueze anul viitor.
Dar daca la nivelul productiei, situatia este departe de a fi favorabila producatorilor, in retail jucatorii vor profita de conjunctura favorabila creata de contextul economic general si de majorarea veniturilor.
"Cred ca in 2008, ritmul de crestere in comertul cu mobilier din Romania se va pastra undeva in jurul valorii de 10-15%. Dezvoltarea proiectelor imobiliare va continua sa aiba un impact semnificativ. Pe de alta parte, cresterea constanta a veniturilor populatiei si definirea tot mai neta a clasei medii, cu nevoile si gusturile sale, se va resimti si in comertul cu mobilier. In cazul Mobexpert, de pilda, acest fenomen a favorizat dezvoltarea celei mai importante parti din actualul segment de clienti", a spus Da