Suflu proaspat in saptamanile de Sarbatori, sufocate de blockbustere fantasy, animatii cu staif si comedii romantice nu foarte romantice, "Interview" readuce in atentie un gen foarte economic, de... casa: doi actori, sute de replici in scenariu, o mansarda hiperluxoasa drept decor, dar si suficienta emotie si adrenalina cat sa faca cele 84 de minute sa treaca fara sa bagi de seama.
Remake dupa filmul cu acelasi nume al regizorului olandez Theo van Gogh, asasinat in 2004 de un fundamentalist islamic nemultumit de scurtmetrajul "Submission" (adica "Supunere", exact traducerea cuvantului "islam"), Interviul lui Steve Buscemi pastreaza exact ingredientele originalului: interviul luat de un jurnalist unei populare actrite, interviu care aluneca pe panta flirtului, a confidentelor, a bataliei verbale in care intotdeauna cineva castiga si cineva este invins.
El este Pierre (Steve Buscemi). E trecut de prima tinerete, a facut cariera reprezentand marile publicatii in punctele fierbinti de pe glob si-si priveste cu frustrare steaua cazatoare pe firmamentul jurnalismului politic. Caderea e grabita si de noua lui sarcina gazetareasca: interviul luat Katyei (Sienna Miller), adulata stea a micului ecran, care plange la comanda si-si completeaza look-ul blond si ingenuu cu o aparenta superficialitate extrem de bine-venita.
Socata ca Pierre nu stie nimic despre notoriul ei background (iubiti celebri, mariri/micsorari de sani, aparitii fulgurante in productii de serie B, in care sfarseste de obicei goala si decapitata in curtea din spate a unui sangeros criminal, de descoperit abia in secventa ultima), Katya are o mica rabufnire care-i atrage apelativul "cunt-ya", iar interviul pare sa se sfarseasca.
Dar Van Gogh (si apoi Buscemi) relanseaza credibil conversatia, ii da nuante de interogatoriu, joc de-a soarecele si pisica, schimb de roluri numai bun pentru ta