Comisia Europeana va propune saptamana viitoare ca limitele pentru emisiile de dioxid de carbon ale autovehiculelor noi sa fie stabilite in functie de greutatea acestora, informeaza CNBC. Aceasta idee a venit din partea producatorilor germani. Daca aceste planuri ale Comisiei vor fi acceptate, masinile de pasageri noi vor trebui sa emita cel mult 120 de grame pe kilometru parcurs pana in 2012, cu 25% mai putin decat este permis in prezent. Companiile producatoare de autovehicule vo
Comisia Europeana va propune saptamana viitoare ca limitele pentru emisiile de dioxid de carbon ale autovehiculelor noi sa fie stabilite in functie de greutatea acestora, informeaza CNBC. Aceasta idee a venit din partea producatorilor germani.
Daca aceste planuri ale Comisiei vor fi acceptate, masinile de pasageri noi vor trebui sa emita cel mult 120 de grame pe kilometru parcurs pana in 2012, cu 25% mai putin decat este permis in prezent.
Companiile producatoare de autovehicule vor trebui sa reduca consumul flotei proprii la 130 de grame pe km imbunatatind tehnologia, iar alte 10 grame urmeaza sa dispara prin imbunatatirea sistemelor de aer conditionat, monitorizarea presiunii din pneuri si introducerea unor indicatori referitori la cutia de viteze. Totodata, urmeaza sa fie promovat consumul de biocombustibili.
Planurile de reducere a emisiilor de dioxid de carbon a intors tarile care produc masini mari care consuma mult, precum Germania si Suedia, impotriva tarilor care produc masini mai mici si mai economice, precum Franta, Italia, Romania si Spania. Masinile italiene si frantuzesti au, in medie, emisii de 144 de grame, in timp ce masinile germane au 173 de grame.
O alta problema care va trebui sa fie solutionata este cea referitoare la nivelul penalizarilor