Teatrul de improvizaţie, în care actorii joacă după regulile publicului, capătă din ce în ce mai mult teren. Locurile din cluburile în care se dau reprezentaţii sunt rezervate dinainte. Sursa: Ştefan Boiangiu
Cu replici nepregătite şi poveşti pe sărite, teatrul de improvizaţie a apărut în Capitală în urmă cu aproximativ trei ani. Abia acum începe să aducă din ce în ce mai mulţi oameni la spectacole - pe cei care caută un nou mod de a se distra, care plătesc ca să râdă.
Cătălin Neamţu a făcut o echipă de cinci oameni, pe care îi „chinuieşte“ în fiecare miercuri şi joi, să improvizeze în două locuri: Café Deko, - locul care i-a consacrat, şi Orange Concept Store. Pe de altă parte, o trupă mai nouă, adunată şi pusă pe scenă de Bogdan Dumitrescu, se joacă la fel şi de fiecare dată altfel, în fiecare duminică, pe scena Teatrului Arca din clubul „La Scena“. Cele două trupe au un element comun, pe lângă genul de teatru pe care îl practică: pianistul. Marian cântă în ambele show-uri de „impro“.
„Tot ce veţi vedea aici nu epregătit dinainte“
De la „Piesa în patru cu huiduieli“, exerciţiu de improvizaţie comun celor două trupe - ImproVizat şi Comedy Punct Show -, până la ultimul exerciţiu, actorii sunt „forţaţi“ să joace după regulile publicului. Spectatorii au rolul esenţial în teatrul de improvizaţie: aleg titlurile după care actorii fac poveştile, locurile în care improvizatorii trebuie să-şi imagineze că sunt şi, mai ales, au rolul de a dicta replici finale, de a scoate consoane şi de a huidui când ceva nu le place. Până acum, nu s-au auzit fluierături dezaprobatoare la show-uri.
Spectacolul începe, iar micile semne prin care spectatorii sunt îndemnaţi să aplaude sau să se oprească din urale sunt stabilite. Intră improvizatorii. În Deko: face pe MC-ul Tania Budi, improvizează Cătălin Neamţu, Dragoş, Bobo, Mih