Nu se vor mai difuza spoturi adresate direct puştilor sau care-i îndeamnă să-şi hărţuiască părinţii pentru a le cumpăra ceva.
Copiii cântă în cor că nu vor săvadă în sandviciuri decât cutaresalam, schimbă sortimentede brânză topită, fetiţele folosescfarduri - toate se întâmplă înreclame TV. Publicitatea care îi îmbiepe copii să cumpere sau să-şihărţuiască în acest scop părinţii va fiinterzisă în toate statele UniuniiEuropene. Măsura, care face partedintr-un set întocmit de ComisiaEuropeană şi publicat în aceastăsăptămână, se referă atât la mijloaceleclasice de informare - radio şi TV -, câtşi la internet. Toate ţările Uniunii suntobligate să adopte legi naţionale care săcorespundă prevederilor directivei.
România face parte - alături deFinlanda, Franţa, Germania, Ungaria,Lituania, Luxemburg, Malta, MareaBritanie, Olanda, Portugalia şi Spania -dintre ţările europene care nu au luatmăsuri în acest sens, riscând să fieacţionată în justiţie. Asta în timp ceSuedia a interzis de mai multă vremepublicitatea directă către copii maimici de 12 ani, în Grecia s-a renunţat lapublicitatea pentru jucării după ora22.00, iar Danemarca şi Belgia au prevăzut şi ele măsuri drastice îndomeniu.
Copiii ajung de multe ori momealăpentru consumul de produse deproastă calitate. Părinţii sunt prinşi înjocul - de cele mai multe ori subtil - alpublicitarilor: cei care cumpără larugăminţile micuţilor îi expun peaceştia la riscuri, cei care sunt destul detari să nu o facă sunt insensibili.
Publicitar: „În Româniasunt cazuri izolate“
Comisarul european pentru protecţia consumatorilor, bulgăroaica MeglenaKuneva, spune că noul set de măsurieste unul dintre cele mai dure la niveleuropean, dar este mai mult decât binevenit:„Pe piaţa unică europeană nu-şiau locul comercianţi care constrâng,intimidează sau induc în eroareconsumatorii, în speci