Lumea adolescentilor functioneaza pe baza unor principii ce s-au modificat in ultimii ani. Grupurile de tineri apreciaza acum alte calitati, apropiind sau indepartind anumite persoane in functie de acestea. Paradoxal insa, aceste calitati sint, de fapt, defecte sau trasaturi negative pe care o persoana cu o educatie foarte buna le-ar evita.
Cum se face ca atunci cind un/o tinar/a dovedeste o sclipire in gindire, avind rezultate bune la invatatura, teme facute intotdeauna la toate materiile, interes in a afla mai multe si in a excela intr-un obiect de scoala, este vazut/a ca un/o "tocilara" (termen folosit si atribuit din ce in ce mai des persoanelor care chiar sint interesate de viitorul lor). Tocilarii, deci, sint acele persoane educate, constiincioase ce spera sa prezinte o ascensiune prin dedicarea invatarii si cunoasterii. Mai mult, sint persoanele ce afecteaza "reputatia" unora daca sint vazute impreuna, fiind considerate ratate (ceea ce este absurd - cum poate fi numita o persoana inteligenta si dornica de a munci, o ratata? Sa fim seriosi! Cei care deschid gura pentru a spune acest lucru sint, de fapt, adevaratii ratati), fara a sti ce este aceea distractia sau petrecerea ca ocupatie in timpul liber.
Intr-o clasa, elevii cu rezultate bune vor fi usor (sau poate chiar mai mult) marginalizati, evitati, vazuti poate ca niste ciudati. Pai, atunci nu este mai bine sa luam 2 la cit mai multe obiecte, sa sfidam toti profesorii, sa afisam un comportament iesit parca din jungla? Asa, cu siguranta vom fi numiti supereroi, iar popularitatea noastra va avea o crestere considerabila. Iti vine sa te arunci de pe o stinca atunci cind vezi ca astfel de persoane sint apreciate intr-un colectiv. Dar, de fapt, cine sint supereroii: "mascariciul" peste care ploua cu 2 si cu 3 sau cel dornic sa fie cunoscut prin reusite la diferite materii? O schimbare de dec