Impossibilities are merely things which we have not yet learned
Circula o gluma in lumea administratorilor de retea: nu merge din cauza RDS. Am un bun prieten care le spune utilizatorilor in momentele de criza ca sunt probleme cu RDS-ul. Partea amuzanta e ca firma la care lucreaza nu foloseste serviciile RDS ;-) Totusi, e o explicatie rezonabila. Oamenii inteleg si asteapta, cu speranta pierduta in fata unui colos inabordabil. Deja a intrat in sange perceptia clientilor ca se repara cand s-o putea si n-ai ce face.
Desi actionarul principal, domnul Zoltan Teszari, este de origine maghiara, eu cred ca RCS&RDS este compania cea mai romaneasca din tara si de peste hotare. Au avut o politica agresiva de extindere. Te cumpara sau te inlocuiesc. Au plecat de la tv/internet si au ajuns sa vanda cu succes tv prin satelit, telefonie fixa si telefonie mobila. Au aproape 5 milioane de clienti cumulati pe diversele servicii si opereaza in Romania, dar si Ungaria, Cehia, Slovacia, Serbia, Croatia.
Tehnologia folosita a fost mereu cea mai ieftina care aproape merge. Multe companii din China au ajuns sa-si desavarseasca echipamentele reparand la nesfarsit defectiuni raportate de RDS. eBay si Alibaba sunt pietele de achiztie pentru tehnica. Ieftin e cuvantul de baza. Cand competitia toarna sute de milioane in buzunarele Cisco, RDS parteneriaza la nivel inalt cu Huawei. E rau? Discutabil. E ieftin si cam merge. In doi ani oricum se schimba tehnologia, diferentele tehnologice nu sunt extrem de mari, asa ca rezulta un TCO foarte bun aplicand aceasta metoda.
Ca vanzator RCS&RDS e bun. Ca si client RCS&RDS este o continua drama. Trebuie sa fi lucrat cu ei sa afli ce inseamna plati amanate la nesfarsit, contracte lasate in aer, bani pierduti, furnizori schimbati des samd. Am auzit povesti in care era o victorie sa-i faci sa plateasca la timp (cu o armata d