Compania chineză de stat Chang’an Automobile a început producţia primului model de automobil hibrid de concepţie autohtonă din China, potrivit agenţiei de presă Xinhua, citată de Reuters. Automobilul consumă cu 20% mai puţin carburant faţă de un model de mărime similară şi a fost realizat după şase ani de cercetări.
Vehiculul hibrid va putea parcurge o distanţă de 100 de kilometri cu 6,8 litri de benzină şi are dimensiuni apropiate cu modelul hibrid Prius produs şi asamblat de Toyota în China din 2005. Preţul automobilului care va fi lansat oficial pe piaţă anul viitor va fi de circa 150.000 de yuani (20.000 de dolari), comparativ cu cel de 300.000 (40.000 de dolari) de yuani al modelului Prius.
Grupul Chang’an controlează compania Changan Automobile, partenerul chinez al Ford Motor şi Mazda Motor, care este listată la bursă. Changan Automobile este şi cel mai mare producător de modele mini-van din China. Cererea din China pentru automobile hibrid este neglijabilă, întrucât preţul carburanţilor este subvenţionat, în timp ce ecologiştii sunt mai interesaţi de impactul fabricilor poluatoare asupra mediului decât de problemele încălzirii globale.
Consumul de carburanţi nu influenţează decizia consumatorilor chinezi în achiziţia automobilelor, în timp ce vehiculele hibrid sunt mai scumpe decât cele obişnuite, întrucât guvernul nu oferă cumpărătorilor nici un fel de avantaje. (E.C.)
Compania chineză de stat Chang’an Automobile a început producţia primului model de automobil hibrid de concepţie autohtonă din China, potrivit agenţiei de presă Xinhua, citată de Reuters. Automobilul consumă cu 20% mai puţin carburant faţă de un model de mărime similară şi a fost realizat după şase ani de cercetări.
Vehiculul hibrid va putea parcurge o distanţă de 100 de kilometri cu 6,8 litri de benzină şi are dimensiuni apropiate cu modelul hibrid Prius produs ş