Anul 2007 a fost unul bun pentru divizia de IPTV a grupului Ines, in opinia lui Radu Rusu, Operation Manager pentru Ines IPTV, cu cresteri de 200%.
„Romanii au inteles ce inseamna IPTV, nu se mai face acea confuzie cu un serviciu de cablu la 100 de euro. Este un serviciu triple play, iar consumatorii romani au simtit care sunt avantajele acestui serviciu”, ne-a declarat Rusu.
Investitiile in divizia IPTV au ajuns, de la infiintarea diviziei in 2005, pana in prezent la circa 2 milioane de euro. „Investitiile mari s-au facut deja. Urmeaza sa investim mai mult in dezvoltarea retelei din jurul Capitalei, care va duce la sporirea numarului de clienti”, spune Radu Rusu.
Oficialii companiei se asteapta se recupereze investitiile realizate in aceasta divizie in cinci ani de la lansarea serviciilor, chiar daca Radu Rusu considera ca acest lucru se poate intampla si mai devreme, in cazul in care piata isi va mentine ritmul de crestere de pana acum.
Reteaua companiei INES acopera momentan doar Capitala, iar oficialii nu se gandesc ca, cel putin in urmatorii trei ani, sa extinda acoperirea la nivel national. Compania se va concentra pe extinderea serviciului in Capitala, unde, potrivit estimarilor facute, exista un potential de 10.000 de clienti. Radu Rusu spune ca reteaua este foarte importanta pentru business-ul IPTV, astfel ca „daca nu ai retea, este foarte greu sa construiesti una in alt oras”.
Managerul INES IPTV considera ca nu vor aparea prea curand concurenti pe aceasta piata, unde furnizorul trebuie sa ofere servicii high end (de calitate). „Nu cred ca pe nisa noastra vor intra foarte curand concurenti”, a spus Rusu. Daca noi jucatori vor aparea anul viitor, acestia fie vor avea mai putin programe in grila, fie o calitate mai slaba a serviciilor, considera oficialul.
Conform reprezentantilor companiei, pana in prezent, piata local