BMW a prezentat, duminica, primele fotografii si informatiile oficiale legate de cel mai nou model al gamei, crossover-ul X6.
Denumit de germani "Sports Activity Coupe" - desi BMW evita in comunicatul de presa sa il numeasca prin acronimul "SAC" - noul model va fi prezentat in premiera mondiala la Salonul de la Detroit, urmand sa fie disponibil spre vanzare incepand cu mijlocul lui 2008.
Ce se vede inca de la inceput: vorbim practic de un SUV cu alura de coupe, dar care are cinci usi (implicit hatch-ul) si patru scaune individuale. Germanii sustin ca exteriorul este dovada ADN-ul seriei X de la BMW, singura diferenta notabila fiind si cea care face tot deliciul modelului in sine: linia sportiva imprimata de formele de coupe.
In rest, vorbim de un model aproximativ identic cu X5, de exemplu, sistemele xDrive (tractiune variabila in functie de suprafata si conditiile de rulare) sau Dynamic Performance Control (distributia variabila intre cele doua axe) fiind incluse de BMW in oferta.
BMW X6 va fi disponibil in doua versiuni de motorizare, denumite ceva mai ciudat decat in cazul celorlalte modele BMW: xDrive50i si xDrive35i. Primul se adreseaza celor care isi doresc un comportament sportiv prin excelenta (motor V8 de 4.4 litri, 400 de cai (intre 5500 si 6400 rpm) si 597 Nm intre 1800 si 4500 rpm), a doua varianta fiind adresata celor mai "cuminti" din fire: motor cu sase cilindri in linie de 3.0 litri, 300 de cai (intre 5800 si 6250 rpm) si 407 Nm (intre 4700 si 5000 rpm).
Inutil sa mai precizam, ambele propulsoare sunt bi-turbo si dispun de injectie directa. Performantele sunt foarte bune pentru un asemenea model: V8-ul are nevoie de 5.3 secunde pentru 0-100 si are, evident, 250 de kilometri pe ora viteza maxima, limitata electronic. Ambele motoare sunt cuplate in versiunea standard la o cutie de viteze automa