- Diverse - nr. 246 / 17 Decembrie, 2007 Pentru tara noastra _ membra cu drepturi depline in Uniunea Europeana _ , constructia si modernizarea infrastructurii de transport reprezinta principala prioritate. Si asta, pentru ca, pe de o parte, este pozitionata strategic si este receptata ca un punct nodal de transport, iar pe de alta parte, intrucat, din cauza slabei retele de drumuri, se pierd sume importante, fluxurile de transport ocolindu-ne tara. Din pacate, conform datelor din Revista Transporter, Romania anului 2007 are, inca, 37.454 kilometri de drumuri pietruite si de pamant. Adica, 46,8 la suta din intreaga retea de drumuri publice. Restul sunt 21.548 de kilometri (26,9 la suta) de drumuri modernizate cu imbracaminti din beton, asfaltice de tip greu si mijlociu sau pavate cu piatra cioplita, iar 20.971 kilometri (26,2 la suta) sunt drumuri cu imbracaminti usoare rutiere. Mai mult decat atat, 57,9 la suta din lungimea drumurilor modernizate si 67,8 la suta din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere au durata de serviciu expirata. Fapt este ca in raport cu suprafata tarii, avem cea mai mica densitate de drumuri publice din Uniunea Europeana, de doar 33,5 kilometri la 100 de kilometri patrati. Fara comentarii. GHEORGHE GIURGIU - Diverse - nr. 246 / 17 Decembrie, 2007 Pentru tara noastra _ membra cu drepturi depline in Uniunea Europeana _ , constructia si modernizarea infrastructurii de transport reprezinta principala prioritate. Si asta, pentru ca, pe de o parte, este pozitionata strategic si este receptata ca un punct nodal de transport, iar pe de alta parte, intrucat, din cauza slabei retele de drumuri, se pierd sume importante, fluxurile de transport ocolindu-ne tara. Din pacate, conform datelor din Revista Transporter, Romania anului 2007 are, inca, 37.454 kilometri de drumuri pietruite si de pamant. Adica, 46,8 la suta din intreaga retea de