In cei trei ani de mandat, preşedintele Traian Băsescu a obţinut cu ajutorul unor decizii ale Curţii Constituţionale atribuţii inexistente sau formulate ambiguu in actuala lege fundamentală a ţării. Sunt căteva atribuţii, dar suficiente şefului statului pentru a face jocurile pe scena politică.
In cei trei ani de mandat, preşedintele Traian Băsescu a obţinut cu ajutorul unor avize sau decizii ale Curţii Constituţionale (CC) atribuţii inexistente sau formulate ambiguu in actuala lege fundamentală a ţării. Sunt căteva atribuţii, dar suficiente şefului statului pentru a face jocurile pe scena politică.
Dacă pănă la declanşarea procedurilor de suspendare din funcţie preşedintele Traian Băsescu trebuia crezut pe cuvănt atunci cănd acţiona sau făcea declaraţii publice, după avizul de la 5 aprilie, ce-i drept consultativ, al Curţii Constituţionale, şeful statului a obţinut şi hărtia cu care a putut inchide gura oricui afirma că prin gesturile sale incalcă legea fundamentală a ţării. Cu alte cuvinte, şeful statului a obţinut dreptul de a nu contempla, ci de a avea un rol activ in viaţa politică a ţării, neprotocolar, de a critica şi acuza fără dovezi, de a face referendum cănd doreşte, de a sprijini făţiş, in ciuda prevederilor constituţionale, un partid politic, de a trena, incălcănd regulile, numirea unui ministru dacă acesta nu-i e pe plac şi, mult mai grav, avănd in vedere veşnicul război intre Palate, de a cere urmărirea penală a unui membru al Guvernului, prin aplicare directă a Constituţiei, fără o cercetare prealabilă şi fără avizul unei comisii speciale constituite in astfel de cazuri. Şi aceasta pentru că preşedintele işi "asumă răspunderea politică pentru temeinicia deciziei".
"INCÃ...LCARE NU PREA GRAVÃ...". Astfel, acum opt luni, Curtea Constituţională il exonera pe preşedintele Băsescu de toate capetele de acuzar