Industria uşoară, mobila şi şantierele navale vor fi promovate sub o identitate naţională Sloganurile vorbesc despre tradiţie, acolo unde se poate, despre competitivitate, dacă se mai
Industria uşoară, mobila şi şantierele navale vor fi promovate sub o identitate naţională
Sloganurile vorbesc despre tradiţie, acolo unde se poate, despre competitivitate, dacă se mai poate, şi despre creativitate, cât cuprinde. Deşi nu debordează de imaginaţie, cel puţin arată că exportatorii vor "o schimbare" pentru a ieşi în lume.
Obiectiv foto stilizat, înconjurat de tricolor, ca un "zoom în industria română de modă şi textile - Branduri creative şi competitive". Secţiune într-un trunchi de copac stilizat sub forma unui scaun, pe fondul culorilor naţionale: "Mobila românească - stil, confort, durabilitate". O cârmă de vapor ca un simbol al "pavilionului românesc".
Această baterie de imagini îşi propune să întregească forţa de convingere pe care o au trei industrii româneşti pe pieţele externe - industria uşoară, a mobilei şi a construcţiei navale. Imaginile, care au fost deja prezentate la târgurile internaţionale de profil, sunt realizate "in house" (în interior) în fiecare ramură. Practic, siglele au fost create de designeri din rândul producătorilor, spune Sorin Rogoveanu, şeful Serviciului Târguri Internaţionale, din cadrul Departamentului de Comerţ Exterior.
Astfel, procesul de fabricaţie al brandului nu a implicat bani publici, precum în cazul "Romania IT", singurul brand comercial de până acum.
Departamentul de Comerţ Exterior (DCE) din cadrul Ministerului pentru IMM-uri şi Comerţ se va ocupa însă de înregistrarea brandurilor la OSIM şi apoi de gestionarea acestora.
Costin Lianu, directorul general al DCE, vede în această colaborare un exemplu de funcţionare a parteneriatului public-privat, stabilit prin formula Consiliului de E