Pericol de gradul zero pentru Braila: mizeria de pe strazile din Chercea sau Radu Negru s-ar putea muta in zona centrala. Asta pentru ca proiectul de reabilitare a strazilor din centrul istoric are toate sansele sa semene la indigo cu programul ISPA de extindere a sistemului de canalizare in cartierele periferice, de care se leaga numele firmei grecesti "Athena". Iar "Athena", se stie, are deja un an intirziere, in refacerea si asfaltarea strazilor sapate pentru ingroparea conductelor. De data asta, constructorul iesit invingator la licitatia pentru reabilitarea strazilor centrale este firma spaniola "Sedesa Obras Y Servicios" SA. Aceasta are o cota de 72% la implementarea acestui program in valoare de 7,2 milioane de euro, restul participatiei fiind a firmei brailene "Alco Plus". Din suma de 7,2 milioane euro, 2,7 milioane reprezinta contributia Consiliului Local Municipal, restul 5,3 milioane fiind dat de Uniunea Europeana, in 2006, din fondul de preaderare alocat tarii noastre. Partea proasta este ca, fiind vorba despre fondul de preaderare si de o suma mai mare de 5 milioane, licitatia de stabilire a constructorului si detaliile contractului de executie au depins de fostul Minister al Integrarii Europene, actualul Minister al Dezvoltarii Lucrarilor Publice si Locuintei. Iar Ministerul Integrarii a incheiat un contract care nemultumeste pe toata lumea, de la Primarie pina la constructorul desemnat!
Reamintim ca proiectul prevede refacerea infrastructurii a 23 de strazi: Mihai Eminescu, Campiniu, Poligon, Ana Aslan, CA Rosetti, Calea Galati (intre Piata Traian si B-dul. Cuza), Danubiu, Brasoveni, Calea Calarasi (intre B-dul Cuza si Piata Traian), Anghel Saligny, Panait Istrati, Imparatul Traian, Dimitrie Bolintineanu, Edmond Nicolau, Oituz, Gradinii Publice, Traian, Str. Mare, Hepites, Belvedere, aleile Gradinii Publice si Faleza. Toate acestea trebuie s