Noua directivă a Comisiei Europene privind serviciile audiovizuale va permite posturilor tv să difuzeze mai des calupuri publicitare Uniunea Europeană a adoptat mai multe prevederi ce
Noua directivă a Comisiei Europene privind serviciile audiovizuale va permite posturilor tv să difuzeze mai des calupuri publicitare
Uniunea Europeană a adoptat mai multe prevederi ce reglementează publicitatea şi audiovizualul, dar sistemul legislativ "greoi" de la noi din ţară amână aplicarea acestor norme. Deşi au multe părţi bune, noile reglementări au şi defecte.
"Directiva privind practicile comerciale neloiale" interzice din 12 decembrie publicitatea înşelătoare, premiile false, reclamele care le spun copiilor că trebuie să cumpere un anumit produs şi practicile comerciale agresive: hărţuirea, constrângerea şi influenţarea nejustificată.
Deşi normele Comisiei Europene (CE) au intrat în vigoare, numai 14 din cele 27 de state membre le-au implementat până acum în propria legislaţie. Printre "întârziaţi" se află România, Franţa, Germania, Marea Britanie, Olanda, Portugalia şi Spania.
Attila Gasparik, vicepreşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), estimează că noile norme vor fi implementate în februarie-martie anul viitor, păstrând însă rezervele că 2008 va fi an electoral. Attila Gasparik atrage atenţia asupra lipsei, în România, a unei autorităţi care să reglementeze publicitatea: "Ar trebui să existe o autoritate unde să te duci şi să avizezi spotul înainte de difuzare, pentru că degeaba ne autosesizăm noi (CNA - n. red.) după ce spotul a rulat două-trei săptămâni.
Noi acum vorbim despre publicitate la tv şi radio, dar publicitate există şi în ziare, pe marginea drumului şi prin telefon". Gasparik adaugă că o astfel de prevedere nu se află în proiectul pentru legea publicităţii şi că pe piaţa advertisingului nu există nici