» Complexul expozitional Romexpo, afacere care a adus in acest an un profit estimat la 7 milioane de euro, va intra in santier pentru a se adapta la nivelul dotarilor marilor targuri europene. Investitia in ceea ce George Cojocaru, presedintele executiv al Romexpo, numeste redesenarea complexului expozitional este estimata la 20 milioane de euro si va fi finantata in cea mai mare parte (80%) din surse proprii, din credite bancare si din asocieri in parteneriat cu investitorii.
"Sunt targuri la care discutam cu liste de asteptare pentru expozanti, deoarece suprafata expozitionala actuala nu ne permite sa raspundem tuturor solicitarilor formulate de firmele care vor sa fie prezente la expozitii", a declarat George Cojocaru, presedinte si director general al Romexpo.
Acest centru expozitional a fost preluat in 1990 de Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti asa cum era – cu pavilioane extrem de rudimentare –, iar in cei 17 ani care au trecut s-au investit peste 10 milioane de euro in dotari si modernizari, ceea ce reprezinta un coeficient de 35-40% din venituri. Cu toate acestea, suprafata de expunere totala, de circa 100.000 mp (din care 55.000 mp interior, in 42 de pavilioane, si peste 45.000 mp in aer liber), nu mai raspunde cerintelor unei industrii aflate in crestere exponentiala.
Moda, cosmeticele si turismul – in top
Intrarea Romaniei in UE s-a soldat cu o marire cu 30% a numarului de expozanti straini (pana la 2.360, cei mai multi provenind din Italia si Germania), dar si a vizitatorilor, care au depasit in acest an cifra de 250.000. Impreuna cu firmele romanesti, targurile organizate de Romexpo au adunat peste 10.000 de expozanti, care participat la cele 42 de expozitii desfasurate in acest an. Complexul expozitional gazduieste si alte 10 evenimente organizate de alte companii de profil. "Romexpo r