ING, Allianz-Tiriac, Generali, Aviva si Interamerican au atras in primele doua luni si jumatate aproape 2,2 milioane de clienti la fondurile de pensii obligatorii pe care le administreaza. Pe langa investitiile facute si recunoasterea pe care o au in rand
Cele mai mari cinci companii de pensii (dupa numarul de participanti atrasi pana acum) cumuleaza 2,15 milioane de clienti, care au fost convinsi de o armata de peste 131.000 de agenti de vanzare.
Practic, forta liderilor de piata a stat in numarul si agresivitatea agentilor de marketing, liderii dupa numarul de participanti fiind aproape aceiasi cu liderii fortelor proprii de vanzare. Cumulat, ING, Allianz-Tiriac, Generali, Aviva si Interamerican au aproape 51% din intreaga forta de vanzare de pe piata, fara a pune la socoteala parteneriatele cu canalele externe de distributie (brokeri specializati si bancile care si-au pus la bataie reteaua pentru vanzarea pensiilor private).
ING, liderul la zi al pietei, cu 876.000 de clienti dupa doua luni si jumatate din totalul de patru, este practic singura companie care si-a atins pana acum obiectivul declarat inainte de startul vanzarilor. ING isi propusese o cota de piata de 30%, adica peste un milion de clienti, avand acum peste 33% din piata. ING are in prezent aproape 45.000 de agenti de marketing, fiind lider detasat si la acest capitol. Noul obiectiv al ING este 1,1-1,2 milioane de clienti, in situatia in care piata pensiilor obligatorii s-ar "intinde" pana la 3,5 milioane de participanti. Allianz-Tiriac, care si-a asigurat practic locul doi, este foarte aproape de a-si indeplini obiectivele anuntate inainte de start. Fondul gestionat de Allianz-Tiriac a atras 666.000 de clienti in primele doua luni si jumatate, adica 26% din piata, comparativ cu obiectivul de 30% anuntat initial.
Fata de milionul de clienti vizati, Allianz si-a