PNL a fost partidul care a publicat mai mult de jumatate din machetele publicitare aparute in marile cotidiane centrale, in perioada campaniei electorale din aceasta toamna acestui an.
Potrivit unei analize realizate de Monitoring Media, in perioada 25 octombrie - 24 noiembrie, in campania electorala pentru alegerile parlamentare si in cea pentru referendum, in 15 cotidiane au fost publicate 482 machete publicitare, dintre care 307 au promovat candidatii PNL.
PC a publicat machete doar in publicatiile zilnice ale trustului Intact, iar PD, PLD, UDMR si PRM nu au apelat la acest mijloc de promovare.
"Jurnalul National" a publicat cele mai multe reclame pentru PNL si pentru PC, "Libertatea” cele mai multe reclame pentru PSD, "Curentul” cele mai multe reclame pentru presedintele Traian Basescu, iar "Adevarul” - cele mai multe pentru PNTCD.
Publicatiile monitorizate au fost 7 Plus, Adevarul, Click, Cotidianul, Curentul, Evenimentul Zilei, Gardianul, Gazeta Sporturilor, Gandul, Jurnalul National, Libertatea, Pro Sport, Romania Libera, Ziarul Financiar, Ziua.
Frecventa machetelor publicitare in ziare in functie de beneficiar
PNL - 307
PSD - 85
Traian Basescu - 47
PC - 29
PNTCD - 14
Recventa machetelor pe publicatii
- 76 - Jurnalul National
- 50 - Adevarul
- 45 - Gazeta Sporturilor
- 44 - Libertatea
- 43 - Gandul
- 39 - Evenimentul zilei
- 32 - Romania Libera
- 31 - Cotidianul
- 28 - 7 Plus
- 22 - Ziarul Financiar
- 20 - Gardianul
- 19 - Click
- 18 - Ziua
- 16 - Pro Sport
- 16 - Curentul
Distribuita reclamelor pe publicatii, in functie de beneficiar
PNL - 307 reclame din care:
- 44 - Jurnalul National
- 34 - Evenimentul Zilei
- 33 - Gandul
- 33 - Adevarul
- 29