Locuitorii oraşului de la malul mării plătesc 96 de lei pentru o legitimaţie lunară de călătorie pe toate liniile. La Polul opus se află Piatra-Neamţ şi Drobeta-Turnu-Severin, cu 30 de lei. Sursa: Adrian Moise
Tramvaie care hurducăie,autobuze prin care suflăvântul, maxi-taxiuri încare abia poţi respira sautroleibuze care scârţâie din toateîncheieturile. Cam aşa arată printoată ţara parcul auto al regiilorlocale de transport în comun. Cumici excepţii. Singurul lucru careface diferenţa este preţul abonamentelor.În urma unui sondaj rapid,a reieşit că cel mai mult plătescconstănţenii pentru călătoriile cumijloacele de transport în comun.Astfel, un abonament lunar petoate liniile în oraşul primaruluiMazăre costă nu mai puţin de 96de lei. La polul opus se află Piatra-Neamţ şi Drobeta-Turnu-Severin,unde, pentru aceeaşi legitimaţie decălătorie, se plătesc 30 de lei. Înschimb, bucureştenii care călătoresc cu mijloacele „de suprafaţă“scot lunar din buzunar câte 40 delei. Dacă se abonează şi la reţeauade Metrou, plătesc încă 22 de lei.
Bucureştiul are aceleaşitarife din 2005
Regia Autonomă de Transportdin Bucureşti (RATB) se pare căare printre cele mai mici tarife lacălătorie: abonamentul generalpentru 30 de zile costă 40 de lei,cel de o linie - 25 de lei, două linii- 30 de lei şi un bilet cu o călătorieajunge la 1,1 lei.
Preţul scăzut este pus deconducerea RATB pe seamamodernizării parcului auto, carenu mai necesită reparaţii, şi penoile tehnologii de motorizarecare au redus din consumulmotorinei şi al energiei electrice.
Ultima majorare a tarifelor afost făcută în noiembrie 2005. Ladoi ani de la modificareapreţurilor, săptămâna trecută,conducerea RATB a înaintatConsiliului General al Capitalei osolicitare privind majorareapreţurilor. Hotărârea nu a fostvotată însă în şedinţă. „Nu eravorba de o majorare radicală.Abo