Administratia din Romania vrea sa se rebranduiasca, anunta Gandul in editia de marti. In acest sens, secretarul de stat Alfred Bulai, presedintele Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, a atribuit unei firme obscure (Imagina SRL), contra unui onorariu de 136.493 RON (aproximativ 41.000 euro) fara licitatie, sarcina de a elabora conceptele grafice continand numele ROMANIA", culorile nationale si stema tarii.
Acestea vor aparea pe toate actele oficiale emise de institutiile publice, dar si pe abtibildurile aplicate pe autovehiculele apartinand institutiilor publice, bannere, infochioscuri, placute comemorative.
Conceptul grafic rezultat din colaborarea cu aceasta firma a fost caracterizat drept bizar si hilar de intreaga comunitate a publicitarilor romani in momentul in care Agentia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) l-a postat pentru consultari publice, pe site, in intervalul august-octombrie 2007.
Ulterior consultarilor publice, logo-ul Romania" a ramas postat nemodificat pe site-ul ASG pana acum doua zile, cand a disparut subit, la o ora dupa ce ziarul "Gandul" a solicitat informatii referitoare la criteriile care au condus la elaborarea acestei embleme pentru statul roman.
Graphic designerul Marina Teodorescu, lector universitar la Universitatea de Arte Bucuresti, a analizat conceptul grafic ROMANIA" la care mestereste guvernul de aproape opt luni, comparativ cu conceptul grafic FRANTA" adoptat de administratia franceza.
Atat sigla franceza cat si cea romaneasca propun cate un personaj. Cercetand semnificatiile fiecaruia dintre ele, personajul propus pentru sigla noastra (un omulet cu cap detasabil) apare ridicol, prost desenat, un fel de schita care se doreste amuzanta, desi locul amuzamentului nu poate fi intr-o astfel de emblema.
Singura idee comunicata de personaj e cea de exuberanta,