Cotidienele quality autohtone oscilează între o imagine "prăfuită şi greoaie" şi layoutul publicaţiilor internaţionale de succes Presa românească a fost în ultimii ani într-o
Cotidienele quality autohtone oscilează între o imagine "prăfuită şi greoaie" şi layoutul publicaţiilor internaţionale de succes
Presa românească a fost în ultimii ani într-o continuă transformare de imagine. Chiar dacă începe să se simtă o îmbunătăţire a "lookului" cotidienelor autohtone, breasla designerilor de presă scrisă mai are de învăţat şi retuşat.
Publicaţiile româneşti au înţeles că este important şi "ambalajul" în care împachetezi informaţia. În ultimul an, cotidiene de calitate precum "Gândul", "Adevărul", "Cotidianul" sau "România liberă", veterani ai presei scrise, şi-au reîmprospătat formatul. Mai mult, "Business Standard", recent apărut pe piaţă, a primit anul acesta recunoaştere europeană la European Newspaper Awards.
Însă voci din domeniu afirmă că încă nu putem concura cu publicaţii internaţionale tocmai pentru că nu există o unitate la nivel de concept, unitate pe care o au cotidienele internaţionale din Marea Britanie sau SUA. Petre Dănoiu, art director la "Jurnalul Naţional", spune că "la capitolul design de publicaţie piaţa de print din România este una decentă, dar ne lipsesc tradiţia, şcoala şi specializarea".
Octavian Cociş, art director la "Cotidianul", crede că "presa din România nu are continuitate. Pe cât de dificil e să realizezi un layout de succes pe atât de dificil este să-l şi păstrezi la acelaşi nivel calitativ pentru o perioadă îndelungată".
"E greu de vorbit de plusuri ale designului de presă românesc faţă de cel de calitate de afară. Sunt convins că în viitorul apropiat designul de print din România va fi mult mai îndeaproape observat şi apreciat în străinătate", adaugă art directorul.
Ziarele autohtone "fură"