Firmele de credite de consum au planuri ambitioase pentru 2008, vanzand inca potential pentru cresteri sustinute, de peste 50%, dupa ce anul acesta si-au majorat afacerile cu ritmuri asemanatoare.
BRD Finance, divizia de credite de consum a BRD-SocGen, si-a bugetat pentru 2008 o crestere cu 60% a finantarilor acordate, in conditiile in care mizeaza pe expansiunea afacerilor cu 40% anul acesta. Francezii sunt al doilea jucator ca marime de pe aceasta piata.
Cetelem IFN, filiala locala a diviziei specializate in credite de consum a gigantului francez BNP Paribas si cel mai mare jucator de pe piata de profil locala, vede o dinamica in 2008 cel putin la nivelul celei din 2007. Dupa primele noua luni, afacerile companiei inregistrau un ritm anualizat de crestere de circa 50%.
Si grecii de la EFG Retail Service, divizia de finantari pentru consum a Bancpost, se asteapta ca in 2008 sa "mentina trendul" de anul acesta. La sfarsitul lui septembrie, compania a anuntat o crestere cu 40% a soldului creditelor, fara sa dezvaluie insa si valoarea nominala.
BRD Finance ajunsese la sfarsitul lui septembrie la un sold al creditelor acordate de aproape 600 de milioane de lei (echivalentul a 179 de milioane de euro). Compania a incheiat anul 2006 cu credite in sold de 487 de milioane de lei (139 de milioane de euro). Astfel, o crestere cu 40% a finantarilor in 2007 ar insemna ca soldul sa ajunga la 682 de milioane de lei (193 de milioane de euro) la sfarsitul lui decembrie.
"Atingerea acestui obiectiv se va realiza prin intermediul unei strategii de consolidare a pozitei de lider pe piata pentru finantari si promotii in magazinele partenere, oferindu-se produse si servicii flexibile", spune Vincent Delatte, directorul general al BRD Finance. Compania a fost creata in anul 2004, fiind un joint venture intre Franfinance (divizia de finantari pe