Piaţa cauciucurilor de iarnă a crescut cu aproape 20% în ultimul trimestru al acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2006. Dacă pe şosele nu e zăpadă, şoferii din România nu îşi Piaţa cauciucurilor de iarnă a crescut cu aproape 20% în ultimul trimestru al acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2006.
Dacă pe şosele nu e zăpadă, şoferii din România nu îşi înlocuiesc anvelopele cel puţin 2-3 ani. Iernile blânde şi înnoirea parcului auto au dus la o scădere a pieţei autohtone a anvelopelor de înlocuire de la 2,5 milioane de unităţi, în 2002, la 1,8 milioane, anul trecut. În acest an însă, producătorii şi importatorii de anvelope au înregistrat vânzări-record.
Drumurile înzăpezite şi pline de gropi din România i-au făcut pe şoferi mai prudenţi, iar pe comercianţii de cauciucuri mai bogaţi. Foarte mulţi români au mers la service pentru a-şi "încălţa" maşina cu cauciucuri de iarnă, chiar dacă şi-au cumpărat autoturismul în vara acestui an. Un obicei complet nou pentru şoferul român, care rula cu aceleaşi cauciucuri până când acestea deveneau total impracticabile.
"De când a început să ningă, reţeaua noastră de service-uri a vândut peste 400 de pneuri în câteva zile", spune Cătălin Toderaş, de la Ancor Service, din Capitală. Este îmbucurător pentru noi faptul că şoferii nu se mai zgârcesc atunci când vine vorba de siguranţa lor şi îşi achiziţionează pneuri noi, de calitate", a mai adăugat Toderaş. Acesta spune că bucureştenii se orientează spre mărci celebre, cum ar fi Pirelli, Good Year sau Michelin, în defavoarea cauciucurilor "no name".
Elena Gherasim, director de marketing la firma Cronic, societate care comercializează toate mărcile de cauciucuri second-hand, recunoaşte că vânzările de pneuri uzate au scăzut cu aproximativ 10% în acest an, faţă de 2006.
"Într-adevăr, se simte o uşoară scădere în acest an, faţă de anul t