Mihai Grecu, instalat in aprilie 2007 de catre Calin Popescu Tariceanu la conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), a avizat eliminarea plafonului de cheltuieli prevazut in contract pentru constructia Autostrazii Transilvania de catre compania Bechtel. Potrivit Anexei 10 – componenta-cheie a contractului incheiat in decembrie 2003 –, compania americana trebuia sa realizeze Autostrada Transilvania in limita a 2,241 miliarde de euro. Conform legii, pentru orice decizie legata de Anexa 10 era nevoie de avizul Guvernului. La cateva zile dupa avizul lui Grecu, Bechtel a obtinut marirea costurilor pe doua tronsoane cu procente cuprinse intre 25 si 90%. Consultantul de proiect a avertizat ca preturile marite nu sunt cele finale.
Ex-ministrul Radu Berceanu sustine ca valoarea finala a contractului Bechtel va fi cuprinsa intre 7 si 10 miliarde euro, de circa 4,5 ori suma contractata initial.
Berceanu mentioneaza vizitele ce i-au fost facute la Guvern de ambasadorul SUA, Nicholas Taubman, in compania delegatiei Bechtel.
Dorin Debucean, director adjunct al CNADNR, a lucrat pentru Bechtel pana in luna aprilie a acestui an. Acum el are ca responsabilitati derularea contractului cu… Bechtel.
Conform indicatorilor tehnico-economici si contractului de construire, documente aprobate in decembrie 2003 de Guvern, compania Bechtel trebuia sa realizeze Autostrada Transilvania in limita a 2,241 miliarde de euro. Aceasta suma a fost prevazuta in Anexa 10 la contractul de construire, anexa ce contine cantitatile si preturile pentru fiecare sectiune de autostrada.
Desi in contract se prevede clar faptul ca materialele si lucrarile din Anexa 10 trebuie sa constituie o tinta, iar Bechtel va cauta sa faca toate eforturile pentru a atinge aceasta tinta si a obtine "economii potentiale", situatia s-a schimbat la scurt timp du