Produsele din ciocolată se numără printre categoriile alimentare cu un pronunţat caracter sezonier, vârfurile de vânzări fiind atinse în perioada Paştelui şi, mai ales, a Crăciunului. Potrivit companiei Nielsen, în ultimii doi ani (iunie 2005 – iulie 2007), românii au savurat peste 37 de mii de tone de ciocolată tablete şi aproape trei mii de tone de dulciuri de sezon care au în compoziţie ciocolată, respectiv bomboane de pom, produse cu ambalaj festiv şi diferit
Produsele din ciocolată se numără printre categoriile alimentare cu un pronunţat caracter sezonier, vârfurile de vânzări fiind atinse în perioada Paştelui şi, mai ales, a Crăciunului.
Potrivit companiei Nielsen, în ultimii doi ani (iunie 2005 – iulie 2007), românii au savurat peste 37 de mii de tone de ciocolată tablete şi aproape trei mii de tone de dulciuri de sezon care au în compoziţie ciocolată, respectiv bomboane de pom, produse cu ambalaj festiv şi diferite figurine. Cu un consum anual de numai două kilograme pe cap de locuitor, ne situăm la coada clasamentului european, mult în urma elveţienilor, britanicilor, nemţilor sau polonezilor.
Piaţa produselor de ciocolată de sezon este dominată de cinci producă tori: Kandia – Excelent, Kraft, Suprême Food, Ferrero şi Perfetti Van Melle, care deţin cumulat o cotă de aproape 78%, ca volum al vânzărilor. Ca mod de prezentare, figurinele deţin cea mai mare pondere (54%), în timp ce bomboanele de pom (38%) au pierdut din importanţă în totalul pieţei, cedând locul pe care-l ocupau, altădată, în bradul de Crăciun, altor decoruri festive.
Nu numai figurinele, ci şi ciocolata tablete, cu sau fără ambalaj adaptat ocaziilor speciale, înregistrează vânzări impresionante de sărbători. Astfel, conform datelor furnizate de GfK România, consumul casnic a crescut la această categorie cu aproxim