» "Eliminarea taxei de prima inmatriculare ar putea provoca o catastrofa ecologica si pierderi uriase pentru Dacia", sustine Fourmont.
» Uzina din Mioveni avertizeaza ca ar putea concedia in 2008 mii de muncitori.
» Loganul nu rezista in fata asaltului unui milion de masini vechi din import.
Constructorul de autoturisme Dacia sustine impunerea taxei pentru stoparea unei "catastrofale" invazii a masinilor uzate in piata romaneasca si recomanda inlocuirea actualei formule cu o taxa de mediu, mai redusa.
"Eliminarea taxei de prima inmatriculare va conduce la o catastrofa ecologica in Romania", a declarat ieri FranIois Fourmont, directorul general al Dacia. In plus, eliminarea barierelor din calea importurilor de masini poluante va determina pierderea a zeci de mii de locuri de munca, atat pe platforma Dacia, cat si in fabricile furnizorilor de componente, a adaugat Fourmont.
Adio la 60.000 de Loganuri!
"In 2008 ne asteptam sa producem 320.000-350.000 de vehicule, dintre care 120.000 pentru piata din Romania. Suprimarea taxei de prima inmatriculare sau transformarea ei de asa natura incat sa devina inoperanta ar avea ca rezultat reducerea la jumatate a vanzarilor noastre in Romania. Aceasta ar putea antrena suprimarea a mii de locuri de munca la Dacia, in conditiile in care anuntam intentia noastra de a angaja peste 3.000 de persoane in 2008. Rezultatul ar fi, de fapt, suprimarea a zeci de mii de locuri de munca in Romania si reducerea competitivitatii noastre", a explicat directorul Dacia. El a mentionat ca exporturile companiei pe 2007 se vor cifra la 1,8 miliarde euro si ca in acest an uzinele de la Mioveni si furnizorii au angajat 10.000 de salariati.
Reprezentantii Dacia au mai aratat ca Romania are la aceasta ora cel mai vechi parc de automobile din Europa, in conditiile in care, din cele 3,5-4 milio