Fiecare familie plăteşte la casele de marcat din magazinele în care obişnuieşte să îşi facă cumpărăturile 169 de euro pe an, în medie, în contul furtişagurilor comise atât de aşa-zişii clienţi, cât şi de angajaţi. Marii retaileri sunt îngrijoraţi de amploarea căpătată de furturile de la raft. Conform unui studiu publicat recent de Centrul pentru Cercetări în Retail din Anglia, la nivel global, costurile pe care le au anual magazinele, ca efect al acestui fenom
Fiecare familie plăteşte la casele de marcat din magazinele în care obişnuieşte să îşi facă cumpărăturile 169 de euro pe an, în medie, în contul furtişagurilor comise atât de aşa-zişii clienţi, cât şi de angajaţi.
Marii retaileri sunt îngrijoraţi de amploarea căpătată de furturile de la raft. Conform unui studiu publicat recent de Centrul pentru Cercetări în Retail din Anglia, la nivel global, costurile pe care le au anual magazinele, ca efect al acestui fenomen, au ajuns la 72,4 miliarde de euro şi reprezintă 1,36% din cifra de afa-ceri totală. Studiul a fost efectuat în 32 de ţări şi a cuprins 820 de companii de retail care au 139.000 de magazine în Europa Centrală şi de Vest, America de Nord şi zona Asia-Pacific.
România nu a fost inclusă în acest studiu, iar marii retaileri din ţara noastră, deşi admit că se confruntă cu un fenomen similar, refuză să răspundă la întrebări pe această temă, motivând că subiectul este „foarte sensibil“. Un lucru este cert: indiferent de complexitatea sistemelor de securitate din marile magazine, practicile tot mai rafinate ale hoţilor reuşesc să le înşele vigilenţa în cea mai mare parte a cazurilor. Deşi datele studiului fac referire la statele Europei Centrale, situaţia reflectată de acestea se poate aplica şi în cazul României. Astfel, în Polonia, costurile cauzate de furturi din magazine echival