Cu numai câteva zile în urmă, o ştire greu de anticipat a făcut înconjurul lumii. Grupul Renault a reuşit să încheie un acord cu ruşii de la AvtoVAZ: francezii vor deţine o cotă de 25% dintr-un producător care poate scoate pe piaţă anual aproximativ un milion de maşini. Informaţia a fost privită la început cu neîncredere, dat fiind faptul că în cursa pentru acest contract se mai aflau americanii de la General Motors, italienii de la Fiat, nemţii de la Volkswagen, c
Cu numai câteva zile în urmă, o ştire greu de anticipat a făcut înconjurul lumii. Grupul Renault a reuşit să încheie un acord cu ruşii de la AvtoVAZ: francezii vor deţine o cotă de 25% dintr-un producător care poate scoate pe piaţă anual aproximativ un milion de maşini.
Informaţia a fost privită la început cu neîncredere, dat fiind faptul că în cursa pentru acest contract se mai aflau americanii de la General Motors, italienii de la Fiat, nemţii de la Volkswagen, concernul canadian Magna şi industriaşul rus Oleg Deripaska. Practic, nimeni nu dădea vreo şansă francezilor având în vedere că toţi ceilalţi competitori aveau deja legături cu gigantul rus. Se pare însă că arta de negociator a lui Carlos Ghosn, CEO al grupului Renault, s-a dovedit imbatabilă. Unii analişti spun chiar că rezultatul negocierilor ar fi fost influenţat de o altă tranzacţie importantă discutată chiar de preşedintele francez Nicolas Sarkozy cu omologul său rus Vladimir Putin, prin care Gazprom a ales compania Total ca partener pentru exploatarea imensului câmp petrolifer de la Shtokman.
Indiferent de presiunile politice exercitate în timpul negocierilor, Renault a devenit unul dintre liderii incontestabili ai producţiei auto în estul Europei. Graţie imensei capacităţi de producţie a AvtoVAZ, francezii vor avea în curând posibilitatea de a construi în zona E