Silvia si Zsolt Fodor, fondatorii Euro-GSM, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de retail GSM, se orienteaza spre deschiderea de magazine in sistem de franciza, dupa ce in ultimii ani au extins reteaua prin achizitii.
"Deschiderea unui nou magazin presupune multa munca, in timp ce avantajul francizei este cointeresarea. Rezultatele sunt mai bune daca toti cei implicati sunt interesati direct de mersul businessului", spune Silvia Fodor, director general al Euro-GSM.
Pana in prezent, Euro-GSM a deschis 15 magazine in regim de franciza, urmand ca anul viitor sa mai deschida cel putin inca 20 de magazine in acest sistem.
Anul trecut a stat sub semnul achizitiilor, Euro-GSM cumparand Digital GSM, o retea de 23 de magazine, si Kartel, o retea de 17 magazine specializate in comercializarea de servicii si produse pentru telefonia mobila, ajungand la finele acestor tranzactii la 130 de magazine. De altfel, aceasta este si strategia principalului sau competitor, Germanos, care a anuntat recent ca a cumparat o retea de 17 magazine a Tel Sim GSM.
Euro-GSM a inchis 10 magazine in decursul acestui an, ca o consecinta a regandirii strategiei cu focus pe extinderea in sistem de franciza. "In prezent avem 120 de magazine, pastram numai magazinele rentabile, nu mai tinem magazine nerentabile numai de dragul de a 'acoperi' zona", spune Dan Dobrota, director de marketing al grupului de firme.
Astfel, Euro-GSM a renuntat la o parte dintre subagenti, iar unii dintre acestia au trecut in sistem de franciza. "Anul viitor estimam ca vom mai deschide inca 15 magazine in acest sistem, respectiv absorbtia dealerilor locali mai mici in sistem franciza. De asemenea am inceput francizarea inclusiv a magazinelor proprii catre personalul nostru", mai spune Dobrota.
In acelasi timp, retailerul continua deschiderea de noi magazine in locatii con